fredag 11 augusti 2017

Min sommar del 2

Rastlös och med mest mulet väder blev jag glad att vid halvtid fara hem till Stockholm för efterlängtad  konsert med Robbie Williams som alltid levererar. En av vår tids största entertainers om ni frågar mig. Alltid med en spektakulär iscensättning.





Uppfylld av musiken och energin åkte jag tillbaka
till landet och sa att nu åker vi på utflykt till Karlstad.
Började redan förra sommaren att drömma om att besöka
Sandgrund och Lars Lerins permanenta konsthall.
Först blev det ett stopp i Kopparberg. Tyvärr kändes det som
en utav alla nedlagda småstäder i Sverige som gör en deprimerad
så inga bilder därifrån men efter det styrde vi kosan mot Grythyttan.
Lunch intogs på Måltidens Hus där bl a restaurang- och 
hotellhögskolan bedriver utbildning. Den speciella byggnaden var 
Sveriges paviljong på världsutställningen i Sevilla 1994.



Sedan for vi vidare till Loka Brunn.
Vilket härligt ställe måste absolut åka 
dit och unna mig en Spa weekend.



Återkommer med ett eget inlägg om kyrkan
i Loka Brunn som var helt magisk.
Få ställen som får en att känna det 
där lilla extra.

På vägen snappade jag upp att det
fanns en Ernst utställning vid Saxå Bruk
såklart att vi måste stanna där.
Huset verkar stå i stort sett intakt sen 
"Sommar med Ernst" 2011.
Känner ni igen?




Karlstad nästa. Vi kom fram på kvällskvisten och
bodde på Statshotellet som också tog emot hundar.
Ett måste för oss då Arris så klart var med.
Solen sken som sig bör och vi hann utforska
staden och den vackra Klarälven.
Dagen efter fick fick jag äntligen njuta av 
allt vackert i konsthallen.



Lars Lerin, Sandgrund.

Tillbaka och besök av barnen och årets 
kanske första och sista Sommardopp!

Ja det var större delen av min semester.
Hoppas att ni haft sköna dagar i sommar.

Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar